Harry Mulisch: Τα Στοιχεία

Ήταν όταν, ψάχνοντας να βρω κάτι διαφορετικό να διαβάσω, ζήτησα την γνώμη του Στέργιου, του βιβλιοπώλη μου. Με ρώτησε, λοιπόν, αν είχα διαβάσει ποτέ μου Harry Mulisch (Χάρυ Μούλις), τον κορυφαίο όπως είπε Ολλανδό συγγραφέα του 20ου αιώνα.

Απήντησα πως όχι κι έτσι ο Στέργιος μου ανέφερε πέντε πράγματα γενικώς για τον Mulisch. Αυστροούγγρος από πατέρα, Εβραίος εξ Αμβέρσας από μητέρα, γεννημένος στα 1927, και τιμημένος με πάρα πολλά βραβεία για συγκεκριμένα έργα ή το σύνολο του έργου του, ο Mulisch είναι ένας από τους πολυγραφώτερους Ευρωπαίους λογοτέχνες του 20ου αιώνα.

Στην συνέχεια μου 'δειξε ένα ράφι, όπου ήταν όλα τα έως τότε μεταφρασμένα στα Ελληνικά έργα του. Ανάμεσά τους ξεχώριζε "Η Ανακάλυψη του Ουρανού", ένα ογκωδέστατο μυθιστόρημα, που κατά τον Στέργιο "είναι αριστούργημα".

Όμως, η πρότασί του ήταν να πρωτοδιαβάσω "Τα Στοιχεία", ένα πολύ σύντομο μυθιστόρημα, σχεδόν διήγημα, σε έκδοσι Καστανιώτη και μετάφρασι Μαρίας Αγγελίδου, η υπόθεσι του οποίου διαδραματίζεται στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης και αφορά στην ψυχολογική κρίση ενός ώριμου Ολλανδού άνδρα, πενήντα περίπου ετών, ο οποίος, πραγματοποιώντας τις διακοπές του στην Μεγαλόνησο, αναλογίζεται τις σχέσεις του με την σύντροφό του, τα παιδιά του, τους συναδέλφους του και μέσα από μια επώδυνη διαδικασία, ως άλλος Φοίνιξ, αναγεννάται.

Με ιδιαίτερο προσωπικό συγγραφικό ύφος και γραφή που αγγίζει τον και κάποτε μετέχει πλήρως του υπερρεαλισμού, ο Mulisch μου άρεσε πολύ και έγινε ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς. Συστήνω "Τα Στοιχεία" του ανεπιφύλακτα!

Technorati Tags: , , ,

Powered by ScribeFire.

Powered by ScribeFire.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μενέλαος Γ. Παρλαμάς: Από τη ζωή των λέξεων

Ὁ «Φωτόδεντρος» Στέργιος Δραμουντάνης ἀπόψε στὶς 21:00 στὴ σειρὰ ντοκυμανταὶρ «Ἱστορίες Καθημερινῶν Ἀνθρώπων» τοῦ Τηλεοπτικοῦ Σταθμοῦ τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων

Ήντα να κάμω εδά;